Transatlantic Style

April 4, 2016

download (3)download (4)download (5)download (6)download (7)download (8)

Uniqlo coat (similar)
Madewell top (similar)
Mavi jeans (c/o)
Ugg boots (c/o)
Herschel Supply Co. suitcase (c/o)
Herschel Supply Co. duffle bag (c/o)
Celine sunglasses
Sezane scarf
La Vie Parisienne earrings

I’ve been flying all my life, and the experience has never seemed particularly glamourous to me. When the show Pan Am debuted, I was unmoved by the idea of stories about stewardesses, and watched it nearly a year after it went off the air. When I did finally tune in, it was Pan Am that finally made me fall in love with the idea of what air travel could be. But this isn’t 1961, and the fact is that air travel is far from what it could be – the jet age has passed and on a transatlantic flight, I know I will spend most of my time crowded in a seat that is barely large enough for someone my size, likely between two people who are even less comfortable than I am. Every year, I take this reality into consideration a little bit more when planning my travelling to Europe outfit. Last year, my carry-on bag was nothing more substantial than a Celine cabas. But after an experience in lost luggage en route to New York, I knew it was time to make a serious change. Not only did I feel so much more at ease know that my Chanel handbag and Christian Louboutin heels were safely stowed in the overhead compartment in my Herschel Supply Co. carry-on suitcase, I had a lot more leg room under my seat when I didn’t spend the whole flight worrying if my shoes were brushing up against my pristine Celine cabas. Speaking of shoes, I’ve finally given up on wearing heels in flight. Admittedly, the experience was a little strange, but travelling from warm and rainy Vancouver to Berlin, where I knew the weather would still be wintery, a warm pair of shoes just made sense. (And although I admit that I walked all over Berlin in a variety of impractical shoes, when I came back to our hotel room with frozen toes, I was so glad to be able to slip into my warm Ugg boots – they’re seriously just like a pair of slippers!) While I admit that I still wish air travel was as glamourous as it seems it must have been in the 1960s, we’ve come so far in so many other respects since then, as my time in Berlin made me very acutely aware, that I’m glad to suffer with less than ideal flight conditions. Transatlantic travel is still an amazing experience that I think everyone should have at least once, and you can still look totally put together in clothes that will keep you comfortable for the duration of your flight – I’ve shared my tips before, but the essence of those is distilled in this outfit; good jeans, warm layers and, of course, cute luggage!

Je pars en avion depuis mon enfance, et je n’aurais jamais décrit l’expérience comme étant glamour. Lors du début de l’émission Pan Am, l’idée des histoires au sujet des hôtesses de l’air ne m’intéressait pas – je ne l’ai regardé qu’un après l’arrêt de sa diffusion, après plusieurs conseils de mes amies. Et enfin, c’était à travers Pan Am que j’ai découvert – et que je suis tombée amoureuse de – les possibilités d’un voyage en avion. Nous ne sommes plus en 1961, et la vérité est que l’apogée de gloire du voyage en avion est révolu depuis longtemps. Quand je pars pour un vol transatlantique, j’attends passer la bonne partie de mon temps dans un siège qui ne m’est presque pas assez grand, souvent entre deux personnes qui sont moins confortables que moi. Je me rends un peu plus compte de ça chaque année en planifiant ma tenue de voyage. L’année passée, mon bagage à main, c’était mon cabas Céline. Mais après avoir perdu nos valises en route à New York, je ne me fie plus aux compagnies aériennes et j’ai changé mon bagage à main complètement. Je me sentais beaucoup plus à l’aise sachant que mon sac Chanel et mes escarpins Christian Louboutin furent en sécurité dans le compartiment de bagages dans ma valise Herschel Supply Co. Et en plus, il me restait plus de place pour mes jambes grâce à mon duffle Herschel, car je n’avais pas peur de l’abimer si je le touchais avec mes chaussures – tandis que l’année passée, je craignais de laisser des traces sur mon cabas Céline avec le moindre mouvement de mes pieds. En parlant de chaussures, j’ai enfin abandonné porter des escarpins en vol. J’avoue que c’était un peu bizarre, mais je partais de Vancouver, ou il faisait presque printemps, et j’allais arriver à Berlin, où il faisait toujours plutôt hiver, donc des bottes chaudes étaient pratiques. (Et bien que j’avoue que j’ai marché partout à Berlin dans des chaussures incommodes, j’étais très contente de pouvoir mettre mes Ugg lorsque je rentrais dans l’hôtel, les pieds gelés.) C’est vrai que j’aimerais bien que le voyage en avion soit autant glamour que ce l’était pendant les années 60, mais nous avons fait tellement de progrès depuis cette époque, chose que mon séjour à Berlin a vraiment renforcée pour moi, que je suis contente de souffrir un peu pendant un vol. Traverser l’océan Atlantique en avion demeure une expérience incroyable que tout le monde devrait avoir la chance de vivre au moins une fois, et vous pouvez facilement voyager avec du style sans sacrifier le confort – je vous ai offert mes astuces avant, mais l’essentiel de cet article se voit clairement dans cette tenue; un bon jean, des couches chaudes et, bien sur, des belles valises !
Cee Fardoe is a thirty-something Canadian blogger who splits her time between Winnipeg and Paris. She is a voracious reader, avid tea-drinker, insatiable wanderer and fashion lover who prefers to dress in black, white and gray.